Především skoro každý den za každého počasí vyrážíme za dobrodružstvím do blízkého lesa nebo jinam do okolí. Zažíváme spoustu rozmanitých situací. Poznáváme nové živočichy, rostliny a houby. Pozorujeme změny v přírodě a přírodní jevy. Nalézáme roztodivné přírodní objekty. Potkáváme zajímavé lidi a stroje. Zkoušíme nejrůznější aktivity a překonáváme různé, přiměřené překážky a nepohodlí.
To vše obohacuje naše poznání, inspiruje k experimentům, hrám, tvořivým a pohybovým činnostem, které nás všestranně rozvíjí.
Učíme se společně básničky a písničky k tématům, kterým se jednotlivé týdny věnujeme. Pohyb a hudba přináší dětem radost a pomáhá jim zlepšovat koordinaci.
Dětem dáváme plnou svobodu při tvoření. Vítáme jejich vlastní nápady a podporujeme jejich kreativitu. Důležitý je pro nás proces, ne výsledek.
Během dne je mnoho prostoru pro volnou hru. Děti mají prostor poznávat, co mají rády, co je baví, své osobní vášně a talenty.
Respektujeme různé potřeby dětí dle věku a zároveň využíváme výhod smíšeného kolektivu, kde se děti učí přirozeně toleranci, pochopení, respektu a spolupráci.
Máme pravidelný program aktivit, děti vědí, co očekávat – tvoříme pro ně tak důležité jistoty, které jim přináší pocit bezpečí.
Při ranním a reflektujícím kruhu se děti učí mluvit o svých pocitech, sdílet své emoce i názory. Budují si tak zdravé sebevědomí.
U odpočinku si čteme společně knížku. Děti nenutíme spát. Samy mají možnost vybrat si mezi klidovou aktivitou mimo postýlku nebo spánkem. Chápeme, že každý den je jiný a dáváme dětem prostor volit si odpočinek dle potřeby.
Děti si mohou donést plyšového kamaráda na spaní. Místo na spinkání mu držíme.